MAZDA RX8


 Το Mazda RX-8 ήταν ένα σπορ αυτοκίνητο που παρήχθη από την ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία Mazda, από τον Φεβρουάριο του 2003 έως τον Ιούνιο του 2012, σε 192.094 αντίτυπα. Διατέθηκε ως 4-πορτο και αυστηρά 4-θέσιο κουπέ, αν και με επαρκείς χώρους για ενήλικες ακόμα και στα πίσω καθίσματα, με αποτέλεσμα να θεωρείται επίσημα ως 4-θέσιο, αντί για 2+2.

 Το μοντέλο έφερε έναν δι-ρότορο περιστροφικό κινητήρα Βάνκελ, τον RENESIS, κυβισμού 1.308 κυβικών εκατοστών. Ο συμπαγής και ελαφρύς Wankel περιστροφικός κινητήρας βρίσκεται λίγο πίσω από τον μπροστινό άξονα και προσφερόταν σε εκδοχές ισχύος από 189 hp έως 232 hp (horse power, ιπποδύναμη).

Τον Νοέμβριο του 2008, το μοντέλο υπέστη μια ελαφρά ανανέωση, τόσο αισθητικά, όσο και στο τεχνολογικό του υπόβαθρο, ιδίως στην ανάρτηση, ενώ ταυτόχρονα έλαβαν χώρα και δομικές ενισχύσεις στο σασί.

Αν και η παραγωγή του μοντέλου έληξε οριστικά στις 22 Ιουνίου 2012, ειδικότερα η εξαγωγή του στην Ευρώπη είχε διακοπεί ήδη από τις 31 Δεκεμβρίου 2010, διότι ο κινητήρας του δεν πληρούσε τις νέες προδιαγραφές καυσαερίων Euro 5 που τέθηκαν υποχρεωτικά σε εφαρμογή από τις 1 Ιανουαρίου 2011. Λόγω της τεράστιας πτώσης της ζήτησης, δεν έχει υπάρξει έως τώρα διάδοχος. Ενδεικτικώς, στη Γερμανία όπου κυκλοφόρησε για πρώτη φορά μέσα στο 2003 και διατέθηκε έως το 2010, συνολικά πωλήθηκαν 9.462 αντίτυπα σειράς Mazda RX-8, πλην όμως τα 4.146 από αυτά πωλήθηκαν το 2004, το πρώτο πλήρες έτος που διατέθηκε, και στη συνέχεια οι πωλήσεις κατέρρευσαν σε σχεδόν αμελητέα επίπεδα.

Ο λόγος της οριστικής διακοπής του και διεθνώς, ήταν ότι η Mazda θεώρησε τότε ότι χωρίς τις εξαγωγές στην Ευρώπη και σε συνδυασμό με την άνοδο της ισοτιμίας του γιέν, δεν ήταν πλέον συμφέρουσες οικονομικά οι πωλήσεις του RX-8 στις άλλες αγορές. Μέχρι σήμερα, δεν έχει υπάρξει διάδοχος του RX-8 ή γενικώς κάποιο άλλο μοντέλο με περιστροφικό κινητήρα Βάνκελ.

Σχόλια